Pred pár mesiacmi sa mi dostala do ruky kniha, ktorá sa volá „PREČO?“. Kniha dáva priestor sa zamyslieť nad tým, prečo robíme činnosti, ktoré robíme a čo je dôvodom výkonu tejto činnosti. Ak je v práci, ktorú vykonávame vyšší cieľ a súčasne nejde len o zarobenie peňazí, tak sa často aktivita prejaví v pozitívnom vplyve nielen na firmu, ktorá vykonáva činnosť, ale aj na spoločnosť.
A toto je presne to, prečo budujeme s mojim tímom meno a
kvalitnú regionálnu značku realitnej kancelárie.
Ak by sa ma niekto pýtal na odpovede, tak základným cieľom našej firmy je vybudovať u klientov dôveru v túto profesiu. Dôveru, ktorú si zaslúži táto profesia mať a nosiť. Aby slovo „realitný maklér“ bola pochvala, aby sa spájala so slovným spojením obdiv, s vnímaním odbornosti a profesionality v kontexte s ľudským prístupom.
Musím žiaľ poznamenať, že klienti, ktorí nás nikdy nepoznali a komunikujeme s nimi prvýkrát, majú skôr negatívny názor na realitných maklérov a ich prácu. V podstate v každom druhom inzeráte na súkromnú ponuku predávajúcich je popis: „RK nevolať“. A ak aj klient ešte nenapísal žiadnu súkromnú ponuku a stretne sa s realitným maklérom (na ktorého nemá kontakt z odporúčania), tak zmeniť jeho názor v kvalitu služieb a vysvetliť mu, čo všetko realitná kancelária bude za klienta zabezpečovať a prečo má využiť služby realitnej kancelárie dá veľkú námahu, pretože klienti si dlhodobo vymieňajú skúsenosti a majú vyhranený názor, ktorý nie je vždy pravdivý a neplatí vždy na každú realitnú kanceláriu.
Prečo zvyšovať odbornosť? Ak zabezpečíme odbornosť vedenia realitných kancelárií, tak sa určite zabezpečí aj posúvanie informácie k realitným maklérom a od realitných maklérov ku klientom. Úprimne verím, že výsledky sa dostavia, keď sa stanoví podmienka odbornosti a kvality služieb.
Ing. Lucia Pažičanová Slatinská, RSc.
majiteľka a konateľka spoločnosti