PREDANÉ
DO DOMČEKA | Rodinný dom v krásnej usadlosti pri lese, Pavlov štál, Malá Lehota, Žarnovica
Ako predávame
11 krokov k úspešnému predaju vašej nehnuteľnosti
1. HODNOTA
Zistiť v čom je nehnuteľnosť výnimočná je pri predaji odrazovým mostíkom. Vidieť ju osobne pred určením reálnej trhovej hodnoty je nevyhnutné. V praxi sa málokedy podarí presne nastaviť cenu, za ktorú sa nehnuteľnosť v konečnom dôsledku predá, možno však určiť si cenovú škálu. Na odhadnutie zdravej predajnej ceny je potrebná skúsenosť a posúdenie všetkých aspektov. Taktiež analýza trhu, predností a nástrah.
2. STRATÉGIA
Stratégia predaja sa zvyčajne nastavuje podľa toho, za aký čas je potrebné nehnuteľnosť predať. Dĺžka predaja závisí od preferencií a potrieb predávajúceho. Následne sa nabaľujú ďalšie faktory. V dnešnom svete silnej reklamy sa nesmie zabúdať na autenticitu, originalitu prezentácie, marketingový plán a predovšetkým transparentnú komunikáciu. Informovanosť o trhu, marketingové nástroje a štatistiky sú podkladom na vytvorenie účinnej stratégie.
3. PRÍPRAVA
Ďalším kľúčom je pustiť sa do práce a pripraviť na predaj samotnú nehnuteľnosť. Úprava nehnuteľnosti je postavená na čistom a vzdušnom prevedení priestoru bez osobných vecí, na príjemných doplnkoch a neutrálnych farbách. Ak je nehnuteľnosť v pôvodnom stave a zariadená prostredkujeme aj vypratanie nehnuteľnosti. Prvý dojem je to, na čom najviac záleží. Ak sa podarí nechať vyniknúť život a čistotu, opadnú pochybnosti a cena sa môže pohnúť už len vyššie. Jednoducho povedané: „Potrebujete si vedieť predstaviť seba samého na danom mieste, v roli kupujúceho.“
4. MARKETING
Zaujať fotkou sa nepodarí každému. Dôležité je mať k dispozícii fotografa s citom pre priestor, farby, tvary a celú škálu estetických prvkov. Tie vytvárajú dokonalú geometriu pre oko, ktoré následne odovzdáva pozitívnu informáciu. Všetko sa ale začína kvalitnou technikou a praxou. Ďalej nasleduje spracovanie a inzercia prostredníctvom množstva zákulisných technológií. Vizualizácie, tvorba kampaní, interná databáza a marketingové nástroje sú tajomstvom dobrého predaja.
5. HĽADANIE
Pri hľadaní kupujúceho sa stáva realitný agent zástupcom, detektívom a mediátorom v jednom. Zabezpečuje, aby si obe strany rozumeli a dohodli sa. Záleží na transparentnej komunikácii a perfektnej informovanosti o nehnuteľnosti. Promptnú a dôslednú komunikáciu je potrebné vyvinúť v rámci kontaktov z internej databázy, na sociálnych sieťach a vo vzťahoch s inými partnerskými spoločnosťami.
6. KOMUNIKÁCIA
V otvorenej komunikácii platí, že otázky a odpovede vedú ku konštruktívnemu výsledku, kedy sa vytvorí prirodzený balans a nikto neprehrá. Je dôležité nastaviť podmienky predaja tak, aby vyhovovali obom stranám. Mať nad predajom nadhľad a brať ho ako cestu win-win, kedy vy zarobíte a nový majiteľ investuje. V týchto chvíľach potrebujete mať istotu, že je všetko v tých najlepších rukách a komunikácia prebieha bez emócií.
7. VÝBER
Nájsť kupujúceho, ktorý vyhovuje nielen v rámci sympatií, ale aj z hľadiska serióznosti a financovania je ďalším dôležitým kľúčom. Realitné kancelárie sú vzájomnými partnermi a nie konkurenciou. Možnosť výberu kupujúceho cez iného realitného makléra je teda prirodzená. Finančný špecialista overí, či kupujúci z hľadiska bonity vyhovuje a akým spôsobom bude kúpu financovať.
8. FINANCOVANIE
Riešenie hypotéky je z časového a formálneho hľadiska náročnejší proces. Úlohou hypotekárneho špecialistu je zabezpečiť všetky činnosti, ktoré s týmto procesom súvisia. Garantom je, že v prípade, ak sa financovanie vyriešiť nepodarí, vráti sa rezervačný poplatok v plnej výške. Služby, ucelené pod jednou strechou prinášajú korektnejší prístup a čistejší spôsob komunikácie. Mnohokrát sa tak urýchli celkový priebeh obchodu.
9. PREDAJ
Prevod nehnuteľnosti je vážnym krokom, preto je veľmi dôležité mať vypracovanú kvalitnú zmluvu. Na splnenie náležitostí kúpnej zmluvy a celý proces prevodu dohliada realitný maklér a zároveň nezávislá advokátska kancelária, ktorá dozrie aj na prepis vlastníckeho práva. Ak je na predávanej nehnuteľnosti stále úver, je potrebné myslieť na jeho vyplatenie z kúpnej ceny, prípadne zrealizovať prekládku záložného práva na inú nehnuteľnosť.
10. ODOVZDANIE
Pred odovzdaním nehnuteľnosti sa pripravuje protokol a všetky podklady potrebné k preberaniu nehnuteľnosti novým majiteľom. Po predaji nehnuteľnosti vás čaká odhlásenie z daní, odberu elektriny, či plynu, prípadne komunálneho odpadu. V prípade, že ste boli majiteľmi menej než 5 rokov, vzniká vám povinnosť zaplatiť daň z predaja nehnuteľnosti.
11. OKAMŽTÝ PREDAJ
V situácii, kedy nie je priestor na prípravu nehnuteľnosti a potrebujete predať v krátkom čase, je predaj bez nutnosti inzercie a obhliadok pravdepodobne pre vás tá pravá voľba. Služba nazývaná iBuyer sa stala zaužívaným a overeným spôsobom ako predať nehnuteľnosť v momentálnom stave, a bez nutnosti opráv alebo homestagingu. Ak chcete chrániť svoje súkromie a vyhnúť sa obhliadkam, rýchla a bezpečná transakcia vám umožní predať bez väčších starostí s peniazmi „na ruku“.
Mám záujem o predaj nehnuteľnosti
Úspešne predané s DO DOMČEKA
Začali sme v roku 2015 a po súčasnosť sa naše portfólio rozrástlo o značný počet predaných nehnuteľností aj VĎAKA VÁM