Predaj nehnuteľnosti nemusí byť vždy nevyhnutne príjemnou životnou skúsenosťou, na ktorú sa vopred tešíme. Častokrát má predávajúci z celkového diania strach, hlavu plnú pochybností a otázok, ako to urobiť správne a bez komplikácií. Je to prirodzené a pochopiteľné. Predsa len hovoríme o hodnotnom majetku, na ktorý si mohol človek pol života šetriť, zdediť po veľmi blízkej osobe, či v ktorom strávil časy naplnené peknými spomienkami. Okolnosti to však niekedy zariadia inak a k predaju sme mnohotokrát nedobrovoľne prinútení. Ak sa chceme pohnúť z miesta a riešiť veci, na ktorých nám záleží, nekonečné váhanie, či strach tu nemajú miesto a je treba sa pohnúť.
Nepochybne každý vie, že tieto momenty sú zvyčajne sprevádzané stresom a obavami z dôvodu nedostatočnej dôvery. Netreba zabúdať, že váš obchodný partner to neprežíva prvýkrát. Do týchto pocitov sa vie veľmi reálne vžiť. Pozíciu partnera pri predaji totiž zastáva pri každom klientovi, kedy sa veľmi podobné procesy dejú vždy odznova. A keďže opakovanie je matkou múdrosti, zrejme už vie, čo bude ďalej nasledovať. V týchto chvíľach potrebujete len jediné: istotu, že je všetko v tých najlepších rukách a vy sa môžete pri celom procese uvoľniť a zároveň vyťažiť najviac, ako sa dá.
Cieľom každého predávajúceho je predať nehnuteľnosť za jej reálnu cenu a prejsť jednotlivými krokmi hladko a bez väčších problémov. Niekedy sa to môže zdať až nemožné, no pri výbere správneho partnera na predaj sa v tomto procese môžete naozaj uvoľniť. Má to teraz predsa v rukách niekto, kto to nerobí prvýkrát. Správna prezentácia, propagácia, telefonáty, obhliadky, vyjednávanie s kupujúcim, určovanie samotnej stratégie predaja, či právny servis má pod palcom.
Je možné, že máte obavy z predaja za nízku cenu alebo v príliš dlhom časovom intervale. Tieto obavy sú najčastejšími prejavmi stresu a nedôvery. Realitný partner sa však dokonca aj s takýmito javmi stretol nespočetne veľakrát a rozumie vám. Jeho cieľom je vaša maximálna spokojnosť a citeľný pocit “odbremenenia od náležitých starostí” spojených aj s nepríjemnými situáciami. Dôležitými faktormi sú vaše očakávania a informovanosť o procese. Ako ich nastaviť a nebyť sklamaní?
Nedostatočná informovanosť je častým a zbytočným spúšťačom stresu z predaja nehnuteľnosti, ktorému sa dá predísť. Preto sa zamerajte na to, či vás realitný partner informuje o priebehu predaja. Ak máte pochybnosti, nič si nenechajte pre seba. Najväčším prínosom je vzájomne komunikovať o všetkom, čo vám nie je jasné. Realitný maklér je tu pre vás a je potrebné si pamätať, že vaše otázky a jeho odpovede vedú ku konštruktívnemu výsledku, kedy sa vytvorí prirodzený balans a nikto neprehrá.
Aby sme vám aspoň z malej časti priblížili ako to funguje zo strany realitnej spoločnosti, zameriame sa na časté otázky prichádzajúce práve zo strany predávajúceho.
Či už predávate z vlastnej iniciatívy, tlačia vás peniaze alebo dedičské konanie, správne nastavenie nielenže uľahčí celkový priebeh, no hlavne vám pomôže nešíriť stres. Pri tejto príležitosti nie je na škodu myslieť aj na svoje okolie. Stres totiž nevytvárate len sebe, ale ho zároveň prenášate na svojich najbližších, partnera, rodinu, kolegov, priateľov a v nie úplne šťastnom prípade aj na deti. Na predaj nazerajte ako na zarábajúcu príležitosť, kedy na jednej strane dostanete zisk z nehnuteľnosti vy a zároveň sprostredkujete výhodnú kúpu budúcemu vlastníkovi. Pokúste sa mať nad procesom nadhľad a berte ho ako win-win situáciu, kedy vy zarobíte a nový majiteľ investuje. Nechystáte sa nikoho okradnúť a ani nikto vás, obe strany majú byť na konci procesu spokojné.
Stres totiž nevytvárate len sebe, ale ho zároveň prenášate na svojich najbližších, partnera, rodinu, kolegov, priateľov a v nie úplne šťastnom prípade aj na deti
V prvom rade ide znova o transparentnosť a informovanosť realitného partnera, jeho skúsenosť a prehľad na trhu. Pri nastavovaní ceny je potrebné sa čo najviac priblížiť reálnej hodnote a vtedy je nevyhnutná:
Dôkazom správne nastavenej trhovej hodnoty je promptné reagovanie na vystavenú ponuku. Chybou nadväzujúcou na predaj bytu, domu, či pozemku, je prvotné nadhodnotenie sumy zodpovedajúcej realite, z ktorej sa potom kvôli nedostatku záujemcov musí “spúšťať z ceny”. Pokiaľ sa z tohto dôvodu vaša nehnuteľnosť nachádza na portáloch príliš dlhú dobu a záujemci vidia postupné znižovanie ceny, začnú mať pochybnosti, či nie je príčinou skrytý, v inzeráte zamlčaný problém. Preto odporúčame nikdy cenu neprestreliť. Opäť, alfou a omegou je trhová analýza spracovaná z viacerých uhlov pohľadu. Aj v tomto prípade je názor transparentného realitného partnera dôležitejší, než názor vášho suseda, či člena rodiny.
...odporúčame cenu nikdy neprestreliť. Opäť, alfou a omegou je trhová analýza spracovaná z viacerých uhlov pohľadu.
Prvý dojem je to, na čom najviac záleží. Je to základný faktor, ktorým viete zaujať na prvý pohľad. Kupujúci musí z vašej nehnuteľnosti cítiť život, čistotu a vzdušnosť. Potrebuje si vedieť predstaviť samého seba na danom mieste. Ak sa vám to podarí, opadnú pochybnosti a cena sa môže pohnúť už len vyššie. Myslite na tieto kroky:
Kupujúci sa vie zmieriť aj s prípadnými negatívami, pokiaľ sa do vašej nehnuteľnosti zamiluje na prvý pohľad.
Dôležitým faktorom kvalitného vzťahu je otvorená komunikácia. Ešte pred začatím celého procesu si detailne prejdite s realitným partnerom vaše predstavy, ktoré máte o priebehu, požiadavky a detailné konečné ciele. Je opäť dôležité vysvetliť si účel, príčinu a popísať podrobný zámer, či nástrahy predaja. Len vtedy vie realitný maklér presne nastaviť podmienky, najlepšie cesty predaja a vy si môžete vydýchnuť.
Nezabúdajte, že obchodný partner je tu celý čas pre vás a v prípade akýchkoľvek pochybností, či otázok stačí vytočiť číslo. Neduste v sebe otázky alebo pripomienky, ktoré vo vás hromadia stres. Pýtajte sa. Dôležitý je individuálny prístup. Za dobre odvedenú prácu sa považuje to, ak sa realitná kancelária maximálne priblíži vášmu prianiu.
Je opäť dôležité vysvetliť si účel, príčinu a popísať podrobný zámer, či možné nástrahy predaja.
Služby a kompetencie realitnej spoločnosti zahŕňajú:
V prípade financovania z úveru, vypočíta znaleckú hodnotu certifikovaný znalec v rámci znaleckého posudku.
Absolútnym kľúčom je viditeľnosť v dobrom svetle. Doba sa mení. Myslenie a postoje ľudí sa rozvíjajú a nepísané pravidlo "aj zlá reklama je reklama" už neplatí. Nikdy nepodceňujte zmýšľanie potencionálneho kupujúceho. Verte, že ak presne viete, čo od obchodu očakávate vy bude to vedieť aj kupujúci. Realitný partner je v tomto prípade médiom, ktoré zabezpečí, že si obe strany budú rozumieť a dohodnú sa. Realitnú spoločnosť, ktorej záleží na dobrom mene spoznáte pod dobre vytvoreným networkingom, využívaním sociálnych sietí, vzťahmi s inými partnerskými spoločnosťami, či špičkovým odprezentovaním nehnuteľnosti.
Frekvenciu a formu komunikácie nastaví realitná spoločnosť podľa vašich potrieb tak, aby ste zostali pokojní a neprežívali v komunikácii s realitným maklérom zbytočné napätie.
Frekvenciu a formu komunikácie nastaví realitná spoločnosť podľa vašich potrieb tak, aby ste zostali pokojní a neprežívali v komunikácii s realitným maklérom zbytočné napätie.
Je nevyhnutné pripomínať si, že nahromadený stres obchod zvyčajne vždy skomplikuje. Kupujúci ho z vás môže totiž vycítiť a všetky strany sa zrazu ocitnú v začarovanom umelo vytvorenom kruhu negatívnych emócií. Definovanie a zadelenie úloh v rámci predaja negatíve emócie eliminuje.
Pokiaľ si nájdete správneho realitného partnera je dobré zvážiť slová a premyslieť si požiadavky vopred. Zhovárať sa od začiatku otvorene a na základe faktov. Nie je to vždy ľahké, ale v prípade predaja nehnuteľnosti je najlepším riešením nechať emócie plynúť mimo obchodu. Najlepšie je zresetovať sa v prírode, pri športe alebo inej obľúbenej činnosti. Následne sa môžete pozrieť na celý proces obchodu s čistou hlavou.
Spoznajte nové nehnuteľnosti hneď ako budú dostupné. Zašleme ich na váš mail a vy nezmeškáte tú vašu!